FESTIVAL DE JAZZ > Festival de Jazz 2018

Festival de Jazz 2018

La 24ena edició del Festival de Jazz de Figueres tindrà lloc del 15 al 17 de juny i oferirà concerts en diferents espais de la ciutat.

 

Divendres 15 de juny


JAZZ AL CARRER
Centre de Figueres

18:00 h
Gratuït

Un recorregut musical per places i carrers de la ciutat tot transportant-nos als clàssics sons de New Orleans.

 

SARAH MCKENZIE

La Cate

21:00 h 

12€ | 8€ Socis de Joventuts Musicals

COMPRAR ENTRADES

 

La pianista, vocalista i compositora australiana Sarah McKenzie, una de les més brillants noves figures de l'escena internacional del jazz, es posarà el públic a la butxaca amb la seva veu de vellut, un fraseig d’una altra època, molt humor i encant…però sobretot molt de swing!

 

Després d'enamorar als fans del jazz amb el seu debut discogràfic, "We Could Be Lovers", Sarah McKenzie torna amb el sensacional  "Paris in the Rain". Com en el primer, torna a fer equip amb l'aclamat Brian Bacchus - que ha produït clàssics per a estrelles com Norah Jones, Lizz Wright o Gregory Porter - per presentar un programa apassionant de clàssics i originals de jazz, tots ells  musicalitat de McKenzie .

 

McKenzie es va traslladar a París l'any passat després de graduar-se en el Berklee College of Music de Boston. El títol de l'àlbum és la seva carta d'amor a la Ciutat de la Llum. Les lletres fantàstiques la troben alternant sense esforç entre el francès i l'anglès mentre es es deixa portar pel què li ofereix la ciutat. "Estic molt enamorada de París. És una ciutat molt sorprenent. És tan bonica i té tant per oferir en termes de cultura, menjar i estil. Vaig voler escriure una cançó que capturés tota la bellesa, la màgia i l'esperit de París ".

 

McKenzie defineix "Paris in the Rain" com un àlbum més "elegant". "Mostra una major profunditat dels meus arranjaments", diu abans d'explicar que està formant la seva pròpia visió dins de la tradició del jazz. Per a aquest àlbum, això significava explorar més textures expandint la paleta sonora. L'àlbum compta amb una formació superlativa que inclou el vibrafonista Warren Wolf, el guitarrista Mark Whitfield, el baixista Reuben Rogers, el batera Gregory Hutchinson, el trompetista Dominick Farinacci, el flautista Jamie Baum, el saxofonista alt Scott Robinson, el saxofonista tenor Ralph Moore  i el guitarrista Romero Lubambo.

 

Sarah McKenzie ha actuat en llocs emblemàtics del jazz, els festivals de Monterey, Juan-les-Pins, Marciac i Perugia, Dizzy's i Minton a Nova York, així com els millors clubs de París, Londres, Viena, Munic i Sydney. Juntament amb la Boston Pops Orchestra, va estrenar una de les seves composicions al Boston Symphony Hall. Finalment, la versió australiana de "We Could Be Lovers" va guanyar el Premi Bell al Millor Àlbum Vocal Australià.

 

SARAH MCKENZIE veu i piano

 

MYRIAM SWANSON & AMADEU CASAS

Sidreria Txot's

22:30 h

Gratuït

 

EARLY BLUES MOOD...

una sessió que prepara el que serà el seu primer disc junts i que neix del profund respecte cap al blues com a exorcisme, en una proposta íntima i de fetge. Una guitarra, un dobro, una veu i l’aparició estel·lar dels esperits de Big Mama Thornton, Skip James, Tampa Red, Bessie Smith, Charlie Patton, Ma Raney, Nina Simone o Robert Johnson.

 

Myriam Swanson presenta el seu repertori de música d’arrel, Early Blues Mood un viatge cap a les profunditats de les cançons amb què aquesta versàtil cantant conversa i amb un músic que comparteix amb ella un mateix batec de cor, Amadeu Casas.

 

Cantant, compositora i performer, inicia la seva carrera de manera autodidacta i de molt jove en formacions underground a Barcelona. Més coneguda com a cantant de Rhythm n’ Blues i per la seva llarga etapa al costat de Dani Nel·lo, Myriam Swanson ha estat “la veu” de l’espectacle “Taboo” de la Sala Apolo durant dues temporades. Dins aquest gènere que tant l’ha influenciat, ha format Mario Cobo (Nu Niles) i Anton Jarl Flamingo Tours amb què farà molt soroll aquesta temporada.

 

El seu gust per l’eclecticisme ha fet possible la creació de projectes tan diferents com Brazilian Moods (La Cúpula, 2007) amb Cesc Pascual; Deckard, un power trio en procés de composició amb Daniel Baraldés; Five Minutes Before amb Jordi Mena (Bunbury) un treball de temes propis plens de foscor i profunditat i que s’enregistrarà enguany, o Early Blues Mood amb Amadeu Casas.

 

Amadeu Casas és un músic barceloní de llarga trajectòria, membre fundador de Blues Reunion, Blues Messengers, Slide Company i Tandoori Lenoir amb qui ha enregistrat diverses produccions.

 

Swanson i Casas assedegats d'història beuen de les fonts primigènies del gènere interpretant artistes a qui han dotat - d'una nova vida gràcies a la seva personalíssima interpretació en un repertori poques vegades escoltat.

 

MYRIAM SWANSON veu

AMADEU CASAS guitarra

 

SUNSET RHYTHM KINGS

Plaça de La Cate

23:00 h

Gratuït

  

Els joves integrants del grup presenten temes clàssics del swing per tal de fer ballar tota la pista!

 

ORIOL MARTÍNEZ Trompeta

PABLO MARTÍN Trombó

PAU CASARES Clarinet

ALBERT MARTÍNEZ Tuba i contrabaix

OLIVIER ROCQUE Percussió

MARTÍ OLLÉ Banjo

 

Dissabte 16 de juny

 

BIG MAMA MONTSE

Plaça de l'Ajuntament

18:00 h

Gratuït


Big Mama Montse compleix 30 anys cantant blues i per celebrar-ho ens proposa un concert envoltada de bons amics (la 30's Band) per dur a l’escenari tota l'alegria d'aquesta música des de la perspectiva artística que l'experiència li atorga. Una ocasió especial per gaudir de forma diferent del seu repertori. Si haguéssim de parlar d'història dins del panorama del blues i personificar el treball, l'art i la trajectòria musical al llarg dels anys, i posar nom propi a l'herència de les grans reines del blues, no hi hauria cap mena de dubte: Big Mama Montse seria aquest nom. Un nom que forma part de la memòria col·lectiva de l'aficionat al blues i que 30 anys de carrera, un gegantí treball divulgatiu, més de vint discos publicats, infinitat de guardons i milers de quilòmetres recorreguts actuant en Festivals de Jazz i Blues de gran prestigi, la corroboren com una de les majors referents amb què compta el blues del nostre aquest país.

 

BIG MAMA MONTSE veu i guitarra

BALTA BORDOY guitarra

MATÍAS MÍGUEZ baix

XAVI HINOJOSA bateria

 

KIRK LIGHTSEY TRIO

La Cate

21:00 h

12€ | 8€ Socis de Joventuts Musicals

COMPRAR ENTRADES

 

L’estadounidenc Kirk Lighstey ens transporta als anys 80, època en la que va formar part del quartet Dexter Gordon. Acompanyat de Giorgos Antonius i Mario Gonzi coneixerem el seu característic estil amb pinzellades Bebop i Art Tatum.

 

Kirk Lightsey va nèixer a Detroit el 1937. Amb l'ajuda de la seva família, estudià música amb Johnson Flanagan (germà de Tommy Flanagan) i amb Gladys Wade Dillard, que va ser professora del propi Tommy Flanagan i de Barry Harris, entre d'altres.

 

A l'Escola Tècnica Superior Cass, Hugh Lawson i Paul Chambers li van fer descobrir el Jazz: Kirk va passar moltes tardes de la seva joventut a casa de Barry Harris practicant juntament amb Charles McPherson, Lonnie Hilliard i Ira Jackson.

 

El 1954 Kirk va obtenir una beca per estudiar el clarinet a la Universitat Wayne, però l'any següent va decidir dedicar-se a la música com a professional. Va obtenir la seva primera feina a la banda de Beans Bowles, en la qual també figuraven Al Aarons i Joe Henderson. Va treballar en espectacles de rhythm and blues al costat de Della Reese, T. Bone Walker i els Four Tops, i va tocar Jazz juntament amb Yusef Lateef, Melba Liston i Ernestine Anderson.

 

En 1960 va ser cridat a files, i durant els següents anys va tocar el clarinet, el fagot i la flauta en bandes militars. En llicenciar-se, va tornar a Detroit juntament amb el contrabaxista Cecil McBee, amb qui va formar un dúo que va resultar molt popular en els clubs de Jazz de Michigan. El 1965 va treballar com pianista de Damita Jo. Aquest va ser el primer moltes altres feines com a acompanyant de cantants, entre els quals s'inclou O.C. Smith i Lovelace Watkins. A principis dels setenta es va traslladar a Los Angeles, on va treballar amb Bobby Hutcherson, Pharoah Sanders, Harold Land i Esther Philips.

 

El 1979 va entrar a formar part del quartet de Dexter Gordon. Kirk considera aquest com una de les feines més importants de la seva carrera, ja que la seva associació amb Gordon li va atorgar l'atenció de crítics i públic, contribuint a consolidar el seu nom entre els pianistes d'elit.

 

Durant els anys vuitanta, Lightsey ha estat la força pianística del grup The Leaders, que inclou a Arthur Blythe, Chico Freeman i Lester Bowie. Ha treballat també amb Jerry González i ha dirigit trios juntament amb Santi Debriano i Eddie Gladen.

 

El 1993 es trasllada a París, des d'on desenvolupa una activa carrera de freelance. El seu CD "Goodbye Mr Evans", gravat al costat del bateria i percussionista Don Moyé i el contrabaxista Tibor Elekes va obtenir extraordinàries crítiques de la premsa especialitzada.

 

Kirk defineix el seu estil com el d'"un típic pianista de Detroit incorporant la consciència de Bud Powell, alguna cosa de l'estil d'Art Tatum, un sentiment de bebop i una concepció pianística de l'instrument".

 

KIRK LIGHTSEY piano

GIORGOS ANTONIUS contrabaix

MARIO GONZI bateria

 

LA MADAM BOOGIE

Sidreria Txot's

22:30 h

Gratuït

 
La Madam Boogie et proposa un recorregut per alguns dels temes més representatius de l’stride piano i el boogie woogie, dos gèneres jazzístics que tingueren el seu boom durant les primeres dècades del segle XX a les grans ciutats nord-americanes. Un homenatge als grans pianistes del moment, com Jelly Roll Morton, Fats Waller o Albert Ammons. Partint de les antigues gravacions d’aquests genis, hem restaurat minuciosament cada cançó perquè revisquis el so més autèntic en format trio!

 

ALBERT LLOBET piano

DAVID BAYÉS contrabaix

RAFEL ROSTEY bateria

 

ZAZU OSÉS

Plaça de les Patates

22:30 h

Gratuït

 

Swinging, (singing, dancing, smiling...)

 

Amb aquest projecte, la Zazu presenta el seu primer treball discogràfic com a cantant, arranjadora i compositora de jazz. Enregistrat al desembre de 2015 a l’Estudi Laietana de Barcelona, com a part del projecte final del Barcelona Jazz Master de l'ESMUC sota la direcció de  Francesc Capella.

 

“S(w)inging Love” (Temps Record, 2017) és una selecció de conegudes cançons del panorama pop-rock internacional (Eric Clapton, Coldplay, Maroon Five, The Beatles ...) interpretades amb l’estil Dixieland, al ritme del swing més pur, el que recorda als anys 20 i 30.

 

La cantant i compositora presenta aquest disc recordant-nos a les artistes del jazz més clàssiques i on l’estètica dels anys 20 i 30 és un element clau. Per a la Zazu, la manera com fa música és també una forma d’entendre la vida.

 

Per formar la banda que l'acompanya ha tingut la sort de comptar amb els millors especialistes del panorama del swing català, com ara el clarinetista  Juli Aymí,  el pianista  Jordi Berni, o el bateria  Olivier Roque, Nicolas Mellon, contrabaix i tuba i Cristian Hernández, guitarra, musics molt sol·licitats dins el panorama jazzístic de l'escena catalana tancant la secció rítmica. També participant  Toni Martín, trombó i Pepe Rincón, trompeta.

 

“S(w)inging Love” és una proposta amena, tant per als qui ja coneixen aquest estil musical com per als qui encara no són amants del jazz. Amb les seves cançons, convida tothom a ballar i gaudir de propostes diferents als estàndard de jazz de sempre, i també és la manera de descobrir aquest estil gràcies a les versions d'emblemàtiques composicions conegudes pel públic.

 

Love (oh, what is love?)

 

“S(w)inging Love”, com el seu títol indica, és un cant a l'amor a ritme de swing, o com a la Zazu li agrada dir: “Una història de (des)amor a ritme de swing”. El disc és el reflex de les seves vivències personals.

 

Així, a través de la música, " S(w)inging Love" ajuda a comprendre aquests moments tan emocionals que tots passem a la vida, fent somriure i gaudir.

 

A més a més, la Zazu s’ha llançat com a compositora amb els temes ” Wanna be loved” i “ Singing about Love”,  que parlen del significat de l'amor, trobant com a resposta que la vida en ella mateixa és amor i tots hem de somriure i trobar-lo en les persones que ens envolten.

 

“El meu lema, i espero que el vostre després d'escoltar S(w)inging Love, és: passi el que passi, Always Smile!”, ens diu la Zazu.

 

ZAZÚ OSÉS veu

JULI AYMÍ clarinet

JORDI BERNI piano

OLIVIER ROQUE bateria

NICOLAS MELLON contrabaix i tuba

CRISTIAN HERNÁNDEZ guitarra

TONI MARTÍN trombó

PEPE RINCÓN trompeta

 

Diumenge 18 de juny

 

4A MOSTRA JOVE

Plaça de La Cate

12:00 h

Gratuït

 

Alumnes de tota la província ens mostren com sonaran els músics de jazz del futur.

 

ESCOLA MUNICIPAL DE LA JONQUERA

LA FLAUTA MÀGICA

CASINO MENESTRAL FIGUERENC

ESCOLA DE MÚSICA DE SANT GREGORI

 

THELONIOUS MONK:STRAIGHT NO CHASER

La Cate

18:00 h

Gratuït

 

Amb el mateix títol que un dels seus àlbums més emblemàtics, aquest clàssic documental segueix la figura del pianista Thelonious Monk amb actuacions en directe i entrevistes als seus amics i familiars.

 

Més informació a www.jazzfigueres.com



Festival de Jazz 2018
 
 
 
 
accés associacions
usuari:    clau:

 

avisos legals| disseny web disseny web
Xarxa de Músiques de Catalunya Joventuts Musicals de Catalunya